Saturday, June 30, 2012

..hAmSTer...

baru jer habis exam dan rasa nak berblog la plk..hehe..tggl lagi 3paper aku perlu ambil...erm,paper seblm nie aku x puas hati jawab...erm..enth la apa akan jadi ngn paper tue..klau fail mest aku kena marh ngn umi...so garang la my mum...huhu..=(..... 
ok2...sekrng nie aku nk view hamster yg aku dan family aku bela sebagai pets kat umah..seblm nie aku dh bela time sekolah rendah dulu...lepas tue hilng kot...
lepas tue adik aku kot yg bela sampai beranak pinak tai biasa la hlng kot.
jenis syrian hamster..
aku d juga bela jenis roboski..yg nie aku beli ngn my sweet heart la...hehe..kitaorg share..hehe...
mula2 beli mati..kepanasan kot..lepas tue beli lagi pada hari yg sama..."MR. A n MRS. H"
saling melengkapi...
tapi baru2 nie umi n adik ckp sekor dh mati sebb nk beranak x lepas...kesian betul la..aku x thu la kenapa...mgkin ibu muda x pandai nk push kot...
umi ckp dr. ke kawan2 dia ckp bela hamster nie bahaya sebb air kencing dia lbh kurng jer mcm kucing better bela arnab...tapi dh beli bnyk dh hamster x kn nk buang..so, curah la kasih syg dekat hamster juga...hehe..
xpelah..umi siap bawa balik glove lagi sebb time nk bg mknn dan saling habuk hamster suruh pakai glove..bahaya!!!! sakit sush la..
sekrng meh lihat haiwan2 aku bela...
jantan 

mr.A n mrs. H

jantan juga pak teh nie

yg nie kot bru jer mati "xlepas nk beranak"

pak

mak ko
*hamster aku tue bila la nk membiak*

2 comments:

  1. salam hanis .
    pakai protective glove masa membuang najis2 pet ni memang penting ..
    aby sendiri pun pakai glove bila bab buang membuang ..
    kucing, arnab, hamster ..
    lps ni apa pula yer ???
    ular sawa tk mau bela ka ???
    ha!! ha!!

    ReplyDelete
  2. HEHE....ular????reptile xpnh terfikir lagi nak bela..hehe.. gelii....kalau tengok pun x sentuh...xberani...

    ReplyDelete