Saturday, June 09, 2012

ikan GUPPY / PEKOT dan MOLLY

hehe..
kerana sukakan ikan juga aku beli ikan 
untuk penuhkan aquarium kat umah
mula2
beli ika guppy rm10
pas tue mcm berkenaln ngn molly lak
so beli molly lak rm4
minta diskaun lagi ngn pak cik tue
hehe
aku beli ikan2 nie kat "kedai sabtu" dekat binjai, kelantan
hehe
sambil2 cari laksa..request dari adik aku yg sukakan laksa..
hehe
lepas beli aku bawa balik jerteh..sebb ayah dan ummi aku boleh kate kan hujung mggu balik sana
umah aku sekrng kat kubng kerian, kota bharu, kelantan
so, bawa lah ikan2 tue juga..rendam dalm baldi...lepas tue tgk d yg mati
ambil keputsan lepaskan dlm baldi
hehe
kesian mati la plk..
so, lepas time nak balik umah aku masukkn dalam plastik kembali
dan rendam dlm aquarium
adik2 aku yg lepaskn dlm aquarium sebb aku mlm tue naik bas nak balik uitm puncak alam
nie ikan2 aku..
dh siap lepas dlm aquarium

yg mati...sedih..=(

time lepas kat jerteh

ikan guppy dan ikan molly
*insyaALLAH akan tmabhkan lagi ikan2 nie sepaya membiak*

No comments:

Post a Comment